01 Ιουνίου 2013

Το αντίο του Valdes


Την φοβόμουν την σημερινή συνέντευξη του Victor Valdes. Η πληροφόρηση μας αργά χθες το βράδυ, έλεγε ότι δεν θα επρόκειτο για μια κανονική συνέντευξη Τύπου αλλά για την ανάγνωση από την πλευρά του παίκτη, μίας κονσερβοποιημένης δήλωσης. Κάτι τέτοιο θα ήταν άκρως απογοητευτικό. Ευτυχώς λοιπόν οι πληροφορίες δεν επαληθεύτηκαν. Ο doble V εμφανίστηκε ενώπιον των δημοσιογράφων και το μόνο που τον συνόδευε στην αίθουσα Ricard Maxenchs, ήταν οι συνοδοιπόροι του-αρχηγοί της Μπάρσα. Ο Puyol, ο Xavi και ο Iniesta.

Κανένα χαρτί στα χέρια του, τίποτα προετοιμασμένο, τίποτα προκατασκευασμένο. Μίλησε για 10 λεπτά και για άλλα 20’ απάντησε σε ερωτήσεις (κάτι που επίσης ήταν αμφίβολο). Πριν καταθέσω μερικά συμπεράσματα, παραθέτω ορισμένα βασικά σημεία των όσων είπε:

Μια σύντομη αναδρομή
Αρχικά, ζητώ συγνώμη για αυτούς τους μήνες της σιωπής. Αυτό ήταν το σπίτι μου για 20 χρόνια. 10 στην Masia και 12 στην πρώτη ομάδα. Υπήρξα τυχερός, αφού μοιράστηκα τα ίδια αποδυτήρια με κάποιους από τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο και κέρδισα όλους αυτούς τους τίτλους. Η Barcelonaέδωσε τα πάντα σε εμένα και την οικογένεια μου. Αυτό τα λέει όλα.

Στη συνέχεια έδωσε την δική του (και μοναδική επίσημη μέχρι στιγμής) εκδοχή, για το τι συνέβη τον περασμένο Γενάρη.
Κουβαλάω την μεγάλη ευθύνη του βασικού τερματοφύλακα από πολύ μικρή ηλικία. Τον τελευταίο καιρό άρχισα να το σκέφτομαι όλο και περισσότερο και κάποια κατέληξα ότι ο ποδοσφαιρικός μου κύκλος εδώ, κλείνει με την λήξη του συμβολαίου μου, το 2014. Το είπα στον σύλλογο τον Ιανουάριο, που επικοινώνησε μαζί μου για το θέμα της ανανέωσης. Τους είμαι ευγνώμων για την εκτίμηση που μου έδειξαν, όμως η απόφαση μου ήταν αμετάκλητη. Για να αποφύγω την φημολογία, που γνώριζα ότι θα ακολουθήσει, ζήτησα από τον σύλλογο να γίνει μια ανακοίνωση προς τους φιλάθλους και τα μέλη τότε, αλλά σ’ αυτό δεν συμφωνήσαμε.

Η απολογία στους φιλάθλους
Γνωρίζω καλά ότι έχω απογοητεύσει πολλούς και τους ζητάω ταπεινά συγνώμη. Δεν ήταν αυτή η πρόθεση μου. Έχω νιώσει την αγάπη τους όλο αυτό το δύσκολο διάστημα, όπως επίσης και την αναγνώριση από τον σύλλογο. Δεν θα επιτρέψω όμως σε κανέναν να αμφισβητήσει τον επαγγελματισμό, την ηθική μου και την αγάπη για τα χρώματα της ομάδας. Υπήρξα πάντα ειλικρινής απέναντι στον κόσμο. Ναι, ίσως ήταν λάθος μου που άργησα να τοποθετηθώ, αλλά θέλησα να επικεντρωθώ στην δουλειά μου και στην προπόνηση.  

Το θέμα της παραμονής του
Θα υπερασπίζομαι αυτή την φανέλα μέχρι θανάτου, έως την τελευταία μέρα που θα βρίσκομαι εδώ. Έχω συμβόλαιο, θα το τιμήσω, αλλά είμαι ανοικτός και σε οποιαδήποτε λύση θα μπορούσε να ωφελήσει τόσο εμένα, όσο και τον σύλλογο. Το συζητάμε ήδη.

Ούτε σε 50 ζωές
Θέλω να ευχαριστήσω τους συμπαίκτες μου, που μου στάθηκαν ειδικά τους τελευταίους δύσκολους μήνες, αλλά και όλο τον κόσμο που πίστευε σε μένα όλα αυτά τα χρόνια. Ούτε σε 50 ζωές δεν θα μπορέσω να ανταποδώσω στον σύλλογο όλα όσα μου προσέφερε αυτά τα χρόνια. Νιώθω ευλογημένος και προνομιούχος.

Η διοίκηση
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στις σχέσεις μας. Η περίπτωση του Abi και η δική μου, θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον σύλλογο; Η Barcelona θα είναι πάντα μεγάλη και μόλις υπέγραψε με έναν από τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο. Εύχομαι να συνεχίσει να έχει για πάντα αυτή την φιλοσοφία και το ύφος που την κάνουν να ξεχωρίζει. Η επιθυμία μου είναι, η Barcelonaνα είναι πάντα νικήτρια.

Στο τέλος της συνέντευξης, αφού νωρίτερα χαρακτήρισε καλύτερη στιγμή του στην ομάδα, τον τελικό στο Παρίσι το 2006 και χειρότερη, τις ήττες, τους αποχαιρετισμούς συμπαικτών και την περιπέτεια των Titoκαι Abi, απάντησε σε ερώτηση του Tomas Adreu, εξηγώντας ποιο είναι κατά τη γνώμη του, το βασικό χαρακτηριστικό που θα πρέπει να έχει ένας τερματοφύλακας για να διαπρέψει στην Barcelona.

Θα πρέπει να είναι ο καλύτερος στα τετ-α-τετ. Το παιχνίδι με τα πόδια είναι κάτι που το δουλεύεις, αλλά το πιο σημαντικό είναι οι καταστάσεις ένας εναντίον ενός. Αυτό στην Barcelona συμβαίνει τουλάχιστον 25 με 30 φορές τον χρόνο. Και τότε πρέπει να είσαι έτοιμος.

Τι προκύπτει λοιπόν από την σημερινή εμφάνιση του Valdes; Ξεκινάω λέγοντας πως ο VV σωστά (αλλά αργά) αναγνώρισε τις ευθύνες του: Έπρεπε να έχει μιλήσει νωρίτερα. Δεν το έκανε όμως και με αυτό το δεδομένο, ότι κι αν έλεγε σήμερα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εναντίον του. 

Προσωπικά σέβομαι απόλυτα την απόφαση του και δεν πρόκειται να του ρίξω κανένα ανάθεμα. Νομίζω ότι σήμερα ουσιαστικά αποχαιρέτησε τον κόσμο και δεν ενστερνίζομαι καθόλου τους τίτλους που διάβασα σε πολλά MME, ότι δηλαδή συνεχίζει μέχρι το 2014. Κάνω λάθος; Σύντομα θα το μάθουμε. Προβληματίζομαι φυσικά για μια σειρά από πράγματα.
1ον Μέσα σε έναν χρόνο, εμφανίζεται δεύτερο βασικό στέλεχος της ομάδας που έκανε όλη την Ευρώπη τα προηγούμενα χρόνια να παραμιλάει, το οποίο δηλώνει ουσιαστικά «άδειο» και «καταβεβλημένο ψυχολογικά». Δεν σας θυμίζουν τίποτα αυτοί οι προσδιορισμοί; Δεν είχε πει ακριβώς τις ίδιες λέξεις και ο Pep πέρυσι;
2ον Για ποιον λόγο άφησε η διοίκηση όλο αυτό το διάστημα το θέμα του Valdes να «σέρνεται» στις εφημερίδες; Γιατί δεν εισακούστηκε η προτροπή του τερματοφύλακα να γίνει μια ανακοίνωση τον περασμένο Γενάρη; Και αν τότε κρίθηκε ακατάλληλο κάτι τέτοιο, που ήταν σήμερα η διοίκηση; Ένας ποδοσφαιριστής της ομάδας παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, οι αρχηγοί ήταν παρόντες, κανένας όμως από το Δ/Σ. Δηλαδή, το τι μέλλει γενέσθαι με οποιονδήποτε από εδώ και στο εξής, θα το μαθαίνουμε με ποιόν ακριβώς τρόπο; Ανάλογα με τις διαθέσεις των εκάστοτε εμπλεκομένων πρωταγωνιστών; 

Πολύ φοβάμαι ότι υπάρχει κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος. Το καράβι πλέει σχεδόν ανεξέλεγκτο με ακαθόριστη πορεία. Η σύγκρουση στα βράχια, είναι μια υπαρκτή πιθανότητα. Απαιτείται άμεσα επαναπροσδιορισμός ή επιβεβαίωση κατεύθυνσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου