Όταν ο Joan
Laporta
ανέλαβε την προεδρία της Μπαρσελόνα το 2003, δεξί του χέρι, αντιπρόεδρος και
άμεσος συνεργάτης του, ήταν ο νυν πρόεδρος της ομάδας της Καταλωνίας, ο Sandro
Rosell. Ο Rosell γενικός
διευθυντής τότε της αθλητικής εταιρείας Nike στην Βραζιλία, ήταν ο άνθρωπος
που μεσολάβησε για να καταλήξει το 2003 ο Ronaldhino στην Βαρκελώνη και
όχι στην Μαδρίτη. Λίγα χρόνια μετά όμως, το καλοκαίρι του 2005 η κοινή πορεία
των Laporta
και Rosell έφτασε στο τέλος της.
Ο Rosell αποχώρησε
από τη διοίκηση της ομάδας καθώς προέκυψαν σημαντικές διαφορές στις σχέσεις
του με τον Laporta.
Ο Rosell
κατηγορούσε έμμεσα τον Laporta ότι στο όνομα της Καταλωνίας έκλεινε
τον δρόμο της Μπάρσα σε σημαντικές οικονομικές συμφωνίες που θα της απέφεραν
πολλά έσοδα.
Κύριο πεδίο διαφωνίας τους, εκτός του αγωνιστικού προσανατολισμού, ήταν ότι ο Laporta δεν έβλεπε με καλό μάτι την πρόταση του Rosell να μπει διαφήμιση στη φανέλα της ομάδας. Μια φανέλα που έμεινε χωρίς χορηγό για παραπάνω από 100 χρόνια, καθώς αποτελούσε σύμβολο για την ευρύτερη περιοχή της Καταλωνίας.
Κύριο πεδίο διαφωνίας τους, εκτός του αγωνιστικού προσανατολισμού, ήταν ότι ο Laporta δεν έβλεπε με καλό μάτι την πρόταση του Rosell να μπει διαφήμιση στη φανέλα της ομάδας. Μια φανέλα που έμεινε χωρίς χορηγό για παραπάνω από 100 χρόνια, καθώς αποτελούσε σύμβολο για την ευρύτερη περιοχή της Καταλωνίας.
Παρόλα αυτά το 2006
η Μπαρσελόνα έβαλε λογότυπο στην φανέλα της με μία σημαντική λεπτομέρεια όμως.
Δεν ήταν κάποια εταιρεία που θα διαφημιζόταν, αλλά η UNICEF από
την οποία μάλιστα οι Καταλανοί όχι μόνο δεν θα έπαιρναν χρήματα αλλά θα προσέφεραν 2.000.000€ ετησίως καθώς και 2% του ετήσιου προϋπολογισμού τους.
Κάποιοι βέβαια τότε διέγνωσαν ότι πίσω από την κίνηση αυτή, υπέβοσκε η προσπάθεια της διοίκησης να προετοιμάσει τους φιλάθλους ώστε να συνηθίσουν στην εικόνα ενός λογότυπου στην φανέλα της αγαπημένης τους ομάδας, με σκοπό μελλοντικά να μπει κανονική διαφήμιση.
Κάποιοι βέβαια τότε διέγνωσαν ότι πίσω από την κίνηση αυτή, υπέβοσκε η προσπάθεια της διοίκησης να προετοιμάσει τους φιλάθλους ώστε να συνηθίσουν στην εικόνα ενός λογότυπου στην φανέλα της αγαπημένης τους ομάδας, με σκοπό μελλοντικά να μπει κανονική διαφήμιση.
Φτάσαμε στο 2008
και δύο ομάδες παγκοσμίως είχαν απομείνει χωρίς διαφήμιση στη φανέλα τους. Η
Μπάρσα και η Athletic Club. Το καμάρι των Βάσκων έκλεινε την χρονιά εκείνη
100 χρόνια ιστορίας (ιδρυμένη το 1898) και η είδηση ότι η Petronor,
εταιρεία πετρελαϊκών συμφερόντων θα κοσμούσε με το λογότυπο της (έναντι 1,5 εκ.€
ετησίως) την φανέλα των Βάσκων, προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις στον κόσμο που όμως έβλεπε ότι χωρίς αυτά χρήματα η αγαπημένη τους ομάδα, η μόνη
μαζί με την Ρεάλ και την Μπαρσελόνα που
δεν υποβιβάστηκε ποτέ στην Β κατηγορία του ισπανικού ποδοσφαίρου, θα κινδύνευε
σοβαρά με αγωνιστική και όχι μόνο απαξίωση. Έτσι το τελευταίο κάστρο παγκοσμίως
που απέμεινε να υπερασπίζεται την -χωρίς χορηγό- φανέλα ήταν η Μπάρσα. Τα κάστρα όμως συνήθως πέφτουν
από μέσα.
Το καλοκαίρι του
2010 ο Laporta αποχώρησε από τον
προεδρικό θώκο της ομάδας. Ο νέος πρόεδρος όπως προαναφέραμε, άκουγε στο
όνομα Sandro Rosell. Ναι, ο
παλιός συνεργάτης και μετέπειτα αντίπαλος του απελθόντα προέδρου, επέστρεψε για
να εφαρμόσει αυτά που πριν από κάποια χρόνια έγιναν αφορμή για να αποχωρήσει
από την διοίκηση.
Με το που ανέλαβε τις τύχες της Μπαρσελόνα, παρουσίασε έναν οικονομικό ισολογισμό ο οποίος έδειχνε ότι οι πρωταθλητές κόσμου του 2009 χρωστάνε σε όποιον μιλάει Καταλανικά και όχι μόνο. Τα ποσά που ακούστηκαν τρόμαξαν και τους πιο αισιόδοξους. Κάπου στα 300 εκ.€. Την στιγμή που η Ρεάλ Μαδρίτης βάζει στα ταμία της 20 εκ.€ ετησίως από εταιρία στοιχήματος (bwin) που διαφημίζεται στη φανέλα της, η Μπάρσα φαινόταν στα μάτια των ψύχραιμων παρατηρητών σαν το Δον Κιχώτη, τον μυθικό ήρωα των Ισπανών που κυνηγούσε ανεμόμυλους νομίζοντας ότι μονομαχεί με τρομερούς πολεμιστές.
Με το που ανέλαβε τις τύχες της Μπαρσελόνα, παρουσίασε έναν οικονομικό ισολογισμό ο οποίος έδειχνε ότι οι πρωταθλητές κόσμου του 2009 χρωστάνε σε όποιον μιλάει Καταλανικά και όχι μόνο. Τα ποσά που ακούστηκαν τρόμαξαν και τους πιο αισιόδοξους. Κάπου στα 300 εκ.€. Την στιγμή που η Ρεάλ Μαδρίτης βάζει στα ταμία της 20 εκ.€ ετησίως από εταιρία στοιχήματος (bwin) που διαφημίζεται στη φανέλα της, η Μπάρσα φαινόταν στα μάτια των ψύχραιμων παρατηρητών σαν το Δον Κιχώτη, τον μυθικό ήρωα των Ισπανών που κυνηγούσε ανεμόμυλους νομίζοντας ότι μονομαχεί με τρομερούς πολεμιστές.
Τα πράγματα είχαν πάρει τον δρόμο τους. Οι πληροφορίες
λένε ότι οι Καταλανοί έχουν έρθει σε συμφωνία με την βασιλική οικογένεια του Qatar για να τοποθετηθεί χορηγός στη blaugrana φανέλα με την έναρξη της επόμενης αγωνιστικής περιόδου
και οι ανακοινώσεις δεν αποκλείεται να γίνουν και πριν το τέλος του έτους. Η
εποχή του ρομαντισμού φαίνεται να φτάνει στο τέλος της και στη Βαρκελώνη, που
αποτέλεσε για παραπάνω από έναν αιώνα, ένα από τα σημαντικότερα προπύργια του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου