15 Φεβρουαρίου 2020

Είμαι ευτυχής που προπόνησα τη Barça,


Με την αφορμή της βράβευσης του, στο διεθνές συνέδριο ποδοσφαίρου (BIFS) που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο Μπιλμπάο, ο Ernesto Valverde, μίλησε για πρώτη φορά δημοσίως, για την αποπομπή του από τον πάγκο της Barcelona.

Από τη στιγμή που υπογράφεις το συμβόλαιο σου με τη Barça, γνωρίζεις πως βρίσκεσαι στην κορυφή της δημοσιότητας του συλλόγου. Από εκείνη τη στιγμή, όλα εξαρτώνται από τα αποτελέσματα και ο προπονητής είναι πάντα ο υπεύθυνος. Δεν περνάει από το μυαλό μου αν μου φέρθηκαν άδικα ή όχι. Με ενδιαφέρει να κοιτάω μπροστά και όχι πίσω.

Τις τελευταίες εβδομάδες δεν βλέπω ποδόσφαιρο. Θέλω να κρατήσω μια απόσταση. Βέβαια όταν βρίσκεσαι σε μια ομάδα όπου όλα γύρω σου κινούνται με ταχύτητα 200 χλμ την ώρα, δεν μπορείς ξαφνικά να σηκώσεις το χειρόφρενο.

Όλοι οι προπονητές δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν τις ομάδες από τις οποίες φεύγουν. Ο μόνος αγώνας που είδα, ήταν το παιχνίδι της Barça με την Athletic για το κύπελλο. Δεν θα σας πω αν ο τρόπος που παίζει η ομάδα τώρα, μοιάζει με τον δικό μου, δεν μου αρέσουν οι δημόσιες αντιπαραθέσεις και διαφωνίες. Πάντως ο αγώνας πρωταθλήματος με αυτόν του κυπέλλου, είχε πολλές ομοιότητες.

Ο αποκλεισμός μας στο Champions League από την Roma, σε σχέση με εκείνον από την Liverpool, δεν είχε ομοιότητες. Στη Ρώμη δεν μπήκαμε ποτέ στον αγώνα και υποτιμήσαμε την αντίπαλη ομάδα. Στο Λίβερπουλ, δεχθήκαμε πολύ νωρίς το γκολ που θέλαμε να αποφύγουμε, αλλά είχαμε ευκαιρίες να πετύχουμε το γκολ που θα μας έδινε την πρόκριση. Πέτυχαν όμως 2 γκολ σε 2 λεπτά. Αυτές οι καταστάσεις συμβαίνουν στο ποδόσφαιρο.

Όταν είσαι προπονητής, όλες οι ομάδες στις οποίες εργάζεσαι, σε σημαδεύουν. Ήταν για μένα τεράστια τύχη να προπονήσω τη Barça και είμαι χαρούμενος που ήμουν εκεί.

Το πρωτάθλημα, είναι η διοργάνωση που δείχνει ξεκάθαρα σε τι κατάσταση βρισκόσουν καθ’ όλη τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου. Οι υπόλοιπες διοργανώσεις είναι ξεχωριστές, ίσως έχουν περισσότερη αίγλη, αλλά η κατάκτηση τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από μια στιγμή έμπνευσης ή μια κακοτυχία.

Φυσικά ήθελα να κερδίσω και φέτος τη La Liga. Η Μαδρίτη είναι πάρα πολύ αφοσιωμένη στο πρωτάθλημα φέτος, είναι κάτι που έχει επισημάνει και ο Zidane. Γι’ αυτούς είναι προτεραιότητα.

Έχω αποφασίσει να κάνω ένα διάλειμμα από το ποδόσφαιρο για κάποιο χρονικό διάστημα. Δεν ξέρω για πόσο θα κρατήσει. Προπονώ πολλά χρόνια. Μ’ αρέσουν πάντως τα περίεργα πράγματα. Μπορεί να μου προτείνουν να προπονήσω στην Αγγλία και εγώ να προτιμήσω να πάω στην Αυστραλία. Όταν ο Iniesta μου είπε πως θα πάει στην Ιαπωνία, δεν το πίστευα. Στο ποδόσφαιρο, ποτέ δεν ξέρεις… 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου